Londen!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Londen!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Londen!!!

Door: Peter en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

24 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag vroeg uit bed voor een dagje Londen. Om 7 uur gaat de wekker en ontbijten we even snel aan de aanrecht. Snel op weg naar de trein in Ashford waar we zeer dure kaarten konden kopen voor over de £200, 00. Als we een half uur later zouden vertrekken scheelde het meer dan de helft. Dat hebben we dan ook maar gedaan.

In Londen aangekomen gaan alle deuren voor je open als je in een rolstoel zit. We hoefde niet in rij om kaartjes te kopen voor de Londen eye. Werden heel vriendelijk geholpen en waren gelijk aan de beurt. We kiezen er voor om eerst een boottocht over de Theems te varen en alle highlights te bekijken. We hadden een mooi zicht op de Big Ben, House of Parlements, Tower Bridge, Londen eye, Londen Bridge enz. Een lekker zonnetje boven op het dek en ook nog eens op de voorste rij van de boot. Dat was echt genieten.

Daarna even snel een broodje happen en hup de Londen eye in! Wat een magnifiek uitzicht over de stad, indrukwekkend om te zien en zeker een aanrader om te doen. Het is gaaf om alle (!!) bekende grote gebouwen in 1 keer te kunnen zien.

Terug uit de Londen eye zijn we gaan lopen door de stad daar hebben we genoten van alle mooie gebouwen en de drukte waardoor we weer eens extra blij zijn dat wij in een dorp wonen. Langs de Big Ben, House of Parlement, Westminster Abbey, Down street enz Het laatste viel erg tegen, volle bak beveiliging en je kon de hele straat niet in. Wat jammer was. Een stukje verder op zit een paarden museum waar er geuniformeerde mannen op paarden reden. Het lijkt op een opleiding voor bij Buckingham Palace wacht te mogen lopen. Wat een grote mooie parken en wandelpaden hebben ze daar.

Ook nog bij Buckingham Palace geweest wat staan de wachters daar toch statig... je moet het kunnen hoor om zo stil te staan. Daarna nog doorgelopen naar de Tower Bridge die al verlicht was omdat het al schemerig was. Was erg leuk en mooi om te zien. Een hele andere ervaring dan bij daglicht. Het ziet er veel sfeervoller uit. Daarna op onze laatste loodjes naar de trein terug gelopen en ruim een uur uit kunnen rusten in de trein.

Deze dag afgesloten met een lekker etentje in een hotelletje om de hoek bij ons huisje. Thuis waren we zo moe dat we lekker nog wat hebben gedronken en ons bed in zijn gedoken.