Relax dag met vele indrukken - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Relax dag met vele indrukken - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Relax dag met vele indrukken

Door: Peter en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vannacht heeft het hier flink geonweerd en hard geregend. En met flink bedoelen we echt hard! Gelukkig wel redelijk goed geslapen. Dat hadden we wel nodig gezien we er om half 6 weer uit zouden gaan.

Vanmorgen zijn we eerst met een groepje van 5 mensen een Bushwalk gaan doen. Dit is niet meer dan wandelen in de natuur. Daarbij krijg je dan wat uitleg over geneeskrachtige kruiden, sporen in de natuur van dieren, zoals voetstappen en poep. We hadden gedacht en gehoopt dat we wat kleine dieren zouden zien zoals zebra’s, gnoes en struisvogels. Maar dit is niet geval. Het enige wat we gezien hebben zijn aapjes en een eland.

De rest van de dag hebben we vooral heerlijk relax bij ons Lodge doorgebracht. Vandaag is het weer een stuk beter, heldere luchten en een fel zonnetje. De temperatuur is al gauw opgelopen tot 30graden. Om 14.00uur hoorden we getrommel, of er op de deur werd geklopt, dit was een jambo om aan te kondigen dat we werden verwacht voor de lunch. Er werd een lekkere lunch geserveerd en wat gekletst met andere reizigers hier.

Vanmiddag werden we om 15.00uur opgepikt voor een safari tocht per jeep. We gaan wilde dieren spotten. Het beloofd een mooie tocht te worden. Om klokslag drie uur worden we samen met een ouder echtpaar uit Australië opgehaald voor de game drive. Deze drive is niet in Krugerpark maar in een Nature reservate vlakbij. We hebben verschillende kleine dieren gezien. Maar de Big 5 bleef lang uit. Totdat we bij een water de buffels tegen kwamen met daarbij een moeder nijlpaard met 2 jonge nijlpaardjes. De eerste van de 5 hadden we dus gezien. Na een uurtje hebben we tussen de giraffen een korte pauze gehad. Hier hebben we hele mooie foto’s kunnen maken. De giraffen gingen er echt voor staan. Super gaaf. En daarna in het donker met een extra lamp erop verder. Een hele tijd zagen we niets, totdat we langs de kant van de weg een mannetjes leeuw zagen liggen. Dit was echt indrukwekkend. Nog geen 1,5 meter van ons vandaan lag hij te slapen en wat denk je… Net voor we een foto gingen maken gingen de ogen open en kijk hij ons recht aan. Dat was wel even een slik momentje Maar wel echt geweldig mooi natuurlijk!!

Na uiteindelijk toch nog een intensief dagje met vele indrukken kwamen we terug in onze Lodge. Er wordt hier goed voor ons gezorgd, gisteren kregen we andijvie met aardappelen en kip. Echt waar! Heerlijke Hollandse kost. En vandaag was het goulash, vis, rijst, en gemengde groente. Ook goed te eten.

We hebben nog geen primitieve nachten gehad, gelukkig. Morgen is het even afwachten dan zitten we in een Restcamp. Dit is anders dan waar we nu zitten. We weten niet wanneer we weer online kunnen zijn, dus het kan zomaar zijn dat het nu een paar dagen stil blijft…

• 12 Oktober 2014 - 22:16

Pa En Ma Van Der Linden :

wat een mooie dag om zo te lezen.
    Een hele belevenis zo door de natuur.

Meneer de leeuw had al gegeten of was nog half in coma? ?

De nieuwe profielfoto ook geheel in stijl, laten maken door een medereiziger of een selfie met statiefje? ?

Groetjes uit Leerdam

• 12 Oktober 2014 - 22:47

Erik&Saskia:

Leuk weer paar verhalen en foto's kunnen lezen! Erg leuk om te lezen hoe leuk het daar is. Bedankt voor de felicitatie aan Erik, kaart was ook erg leuk! Goede reis verder xxx

• 13 Oktober 2014 - 08:41

Mirjam:

Weer een mooie dag met veel belevenissen ;-) Wat een leuke foto's vooral van meneer leeuw.

• 13 Oktober 2014 - 10:17

Thomas En Ria:

Wat leuk om die verhalen te lezen. Mooi land en leuke belevenissen zo te liezen. Geniet er maar volop van

• 13 Oktober 2014 - 19:40

Lo:

Geniet mee met jullie..!
    Heerlijk.. de top is van jullie Big 5 af. En dat op dag 4. Ha!

Benieuwd naar jullie mogelijk primitieve nachtjes. Hihi!

• 13 Oktober 2014 - 22:18

Irma:

Wat gaaf om jullie reisverslagen te lezen, top! Geniet ervan en schiet heel veel foto's.
    Groetjes, Irma