Royal Natal National Park - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Royal Natal National Park - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Royal Natal National Park

Door: Annemarie en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

20 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Winterton

Vanmorgen opgestaan om ons ontbijt te nuttigen. Hier konden we via een checklist aangeven wat we wilden eten, erg handig. Nu hadden we voor het gekookte ei de mogelijkheid voor een zacht gekookt ei (soft) of een hard gekookt ei (hard). Tja, dat lijkt ons duidelijk, een heerlijk zacht gekookt eitje bij je ontbijt kan natuurlijk niet ontbreken. Toen Annemarie haar ei wilde afpellen, kregen we het idee dat het wel heel erg zacht was. Bij navraag bleek dat de serveerster dit ook niet normaal vond. “Oh, the yellow and the white is running out.” Werd er speciaal voor ons nog een nieuw ei gekookt. Wat smaakte dit lekker.

Voor vandaag hadden we een picknick pakket besteld, maar ja wat ga je dan doen he.. Daar zijn we dan heel de morgen zoet mee geweest. Wandelen, maar waar??? Ballonvaart, oei dat is wel heel duur. Helikopter vlucht is goedkoper, tja niet genoeg deelnemers, roofvogelshow, adventure.. Na enig overleg hebben we besloten te gaan wandelen, nu nog waar… Door een heldere ingeving van Peter hebben we op een rijtje gezet wat we willen zien in dit gebied. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, we gaan naar het Royal Natal National Park waar we een wandeling maken naar het amfitheater. Vlak voor dat we weg wilden gaan, kwam de eigenaressen toch maar eens kijken of we er nog waren, want we hadden ons picknick pakket nog niet opgehaald. Zouden we nu een beetje aan de late kant zijn?

Aangekomen bij het Royal Natal hebben we van een heerlijke picknick genoten en daarna hebben we onze wandelschoenen aangetrokken om een wandelingetje te maken. De wandelroute loopt naar het amfitheater. Een grote uitgesleten half ronde kloof die lijkt op een amfitheater. Wat is dit weer een prachtig natuurwonder. Een grote steile basalten wand van 90° met een lengte van 6km. Natuurlijk hebben we op het uitzichtspunt een pauze moment in gelast om van dit natuurschoon te genieten. Een paar foto’s van ons met dit amfitheater mogen natuurlijk niet ontbreken. Daarna rustig aan terug gelopen naar de auto.

Op de heenweg had Annemarie haar ogen goed de kost gegeven welke restaurants in aanmerking kwamen om vanavond te eten. En dat was duidelijk, op de kruising van die weg naar het huisje toe. Hier hebben we heerlijk buiten gegeten en gesproken met de eigenaar van deze tent. Wat een leuke man. Een echte Afrikaanse reiziger. Hij heeft ons tips gegeven over de route die we nog gaan volgen. En volgens hem moesten we bij het reisbureau nog een paar extra dagen bij boeken voor Kaapstad. Hij vertelde dat hij zelf ook nog nooit het luipaard heeft gezien, dus dat is voor ons nog een schrale troost. Deze man vatte onze vakantie samen met de zin: “When you are back in the Netherlands, you know why you want to visit ‘South’ Africa again.” En of deze man gelijk heeft!

Na dit leuke gesprek en ons bezoek aan het zulu dorp, zijn we benieuwd hoe de blanke bevolking denkt over de tijd na de afschaffing. Hoe kijken zij hier tegen aan? We hebben natuurlijk ontdekt dat de Zulu’s blij zijn met het respect en gelijkheid dus ze nu hebben, maar naar ons gevoel hebben ze niet echt een duidelijk toekomst beeld. Zal dit bij de blanke bevolking ook zo zijn. Deze vragen zijn bij ons gaan leven na het kijken van documentaires over Zuid-Afrika. Deze documentaires geven een goed beeld van het land en zijn cultuur, en niet alleen de toeristische highlights.

• 20 Oktober 2014 - 20:08

Rick Booij:

Het amfitheater was zeker de moeite waard!!! Ik heb enkel foto's van bovenaf, dus als jullie mooie uitzichten van beneden hebben dan moeten we die zeker eens uitwisselen ;-)

• 20 Oktober 2014 - 20:31

Leny De Groot:

Ik zie de tweede foto al als canvas bij jullie aan de muur terecht komen. Wat een prachtige foto!
    En wat geniet ik van jullie reisverslag!
    Floor zei even gedag tegen me vanmiddag.

Groetjes,
    Leny.

• 20 Oktober 2014 - 22:39

Pa En Ma Van Der Linden:

Het straalt er vanaf dat jullie een mooie en fijne vakantie hebben.
    we genieten iedere keer weer van de beschreven belevenissen en de mooie foto's.
    geniet van jullie verdere reis en mooie vakantie.

groetjes uit Leerdam.

• 20 Oktober 2014 - 22:55

Mirjam:

Leuk om jullie belevenissen te lezen echt genieten ;-)

• 21 Oktober 2014 - 15:26

Thomas En Ria:

Wat een belevenissen maken jullie mee, Leuk om via deze manier jullie te blijven volgen. Blijf vooral lekker genieten.

• 21 Oktober 2014 - 21:20

Lo:

Moooi! En leuk zeg! Ooh, ik krijg soms toch wel wat jaloezietjes. :)
    Mmm, zo te zien overleven jullie de vakantie samen nog steeds! ;-P