Leopard!!! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Leopard!!! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Leopard!!!

Door: Peter en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Vandaag moesten we erg vroeg opstaan, om 5 uur ging de wekker en om half 6 vertrokken we richting het King Shaka Airport. Hier ging alles als een fluitje van een cent. Inchecken was een eitje en het was een klein overzichtelijk vliegveld. Heerlijk ontbeten met een tosti, weer eens wat anders dan eieren, bacon, tomaat, champignons, papje, muesli en sapje. We groeien hier nog dicht! Op het vliegveld aangekomen onze auto opgehaald, Peter had al een kleine hoop op een Mercedes, want de sleutel lag al op onze papieren. Helaas werd het gewoon een Toyota Corolla. Hij rijdt overigens fantastisch! Onderweg zijn we gestopt in Port Elizabeth en hebben we rondgewandeld in een park waar uitspraken van Mandela op lantarenpalen waren bevestigd. De man wordt vereerd!

Daarna doorgereden naar Addo. We zitten in het kustgebied waar veel rijke blanke bevolking woont. Dit is in de stadjes ook te merken. De bevolking is veel gemengder dan aan de oost kust. Bij aankomst hebben we gekeken of het mogelijk was om nog een game drive te doen. Deze zaten helaas vol. Dit zou dan in het Addo Elephants Park zijn. We wilde namelijk wel graag het Leopard (luipaard) zien. Uit eindelijk hebben we besloten om toch zelf met de auto het park te bezoeken. Het was erg groen waardoor de dieren beschut kunnen zitten. Maar wat zien we daar vanuit het niet….. De LEOPARD! De turtle leopard! Was dat ff leuk! Hebben we toch het ‘luipaard’ gezien! Verder hebben we genoten van de olifanten en van vele kleine dieren die we hebben gezien.

De dag afgesloten met een traditionele braai bij de lodge. Een soort van BBQ bij ons in nederland. Het eten wordt buiten op een rooster bereid en vervolgens krijg je het binnen opgediend. Deze avond was het boerenworst, kip en lamskotelet. Baie lekker!

Nu lekker ons bedje in, morgen beloofd een mooie dag te worden, we gaan de tuinroute rijden naar Knysna. Waarbij we door een natuurreservaat rijden. Wat mooie uitzichten zou moeten bieden. We hopen op mooi weer, want dat blijft hier nog steeds een beetje uit. Het is veel bewolkt, maar wel droog en warm.

• 24 Oktober 2014 - 21:55

Gijs:

Even een berichtje om te laten weten dat we nog met plezier meelezen! Wat maken jullie mooie dingen mee.. echt vakantie, maar ook gelijk een heel bijzondere!
    Zorg maar dat je kilo's olifanten, leeuwen en andere beestenfoto's hebt, want daar heeft Chris zin in!
    En in rest, wij ook natuurlijk!
    Heel veel plezier nog en mooie dagen toegewenst!

Dikke knuffel van de Beijertjes