Kaarsen, wevers en een waterval - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Kaarsen, wevers en een waterval - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Kaarsen, wevers en een waterval

Door: Peter en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

21 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Underberg

Wat een afwisselende dag vandaag, vanmorgen na ons ontbijt alle spullen weer in de auto ingepakt om daarna verder te rijden naar onze volgende bestemming Underberg.

Onderweg zijn we aanbeland bij een weaver&candle shop, deze zijn overal in Zuid-Afrika te vinden. De kaarsen waren erg mooi, maar het weef werk viel ons wat tegen. Deze tapijten en kleden waren erg grof geweven. In Swaziland hebben we veel mooiere gezien, daar was dan de prijs ook wel weer na, maar goed..

Onderweg kwamen we langs het stadje Howick. Een stadje met een geschiedenis. Een bevelhebber van het engelse leger, de engelse voortrekkers, vestigde boven aan een waterval een klein dorpje om het transport in dit gebied te bevorderen. Er werd een veerpont ingesteld die bovenaan de waterval mensen en materiaal vervoerde. Dit was voor het snelstromende riviertje niet echt een handige oplossing. Hierna bouwde men een houten brug, maar deze is al snel verwoest door het water, deze brug is nooit herbouwd doordat er al veel mensen om het leven waren gekomen. Later is hier een stevige brug voor in de plaats gekomen. We hebben deze waterval bekeken en vanaf het viewpoint hebben we langs alle marktjes en winkeltjes geslenterd die er waren.

Nu op weg naar Underberg, aan de voet van de zuidelijke drakensbergen. We rijden hier door de garden of the Drakensberg. Een mooi groen heuvelachtig landschap. Sommige stukken rijden we net de wolken in, waardoor ons uitzicht wordt gereduceerd tot een meter of 15.

Aangekomen in Underberg, komen we bij ons bed&breakfast. Annemarie is duidelijk not amused, wat een oude bende hier. Peter heeft al in heel wat pensions overnacht, maar dit soort kamers kom je echt niet overal tegen. Het lijkt op een klein hotelkamertje met een te klein bed. Daarna het dorp in om wat te eten. Heerlijk bij een lokaal eetcafé gegeten. Hier hadden wij een restaurant voor ons zelf en werd voor ons speciaal de openhaard aangestoken. Goed eten voor een goede prijs.