Westelijk deel tuinroute - Reisverslag uit Heidelberg, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Westelijk deel tuinroute - Reisverslag uit Heidelberg, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Westelijk deel tuinroute

Door: Annemarie en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Heidelberg

Het eerste verslag dat we niet op de dag zelf schrijven. Dus dat wordt even diep graven in ons geheugen, dat zijn we naar bijna 3 weken niet meer gewend.

Bij het opstaan leek het weer prachtig te zijn voor onze walvissen excursie. Dus na ons ontbijt zeggen we onze Nederlandse gastheer gedag en vertrekken richting Plettenberg Bay. Vol goede moed aangekomen, stappen uit de auto en lopen naar het kantoor. Hier hoorde we helaas, dat onze excursie werd gecanceld, op de excursie van half 8 waren verschillende mensen zeeziek geworden. (Stelletje watjes, waren zeker geen schipperskinderen.) Het zonnetje scheen heerlijk en de lucht was blauw, maar de zee nogal rauw. Dus ja, wij toch een beetje chagrijnig verder, zonder enkele walvis te hebben kunnen spotten.

Onderweg richting Heidelberg rijden we het westelijk gedeelte van de panoramaroute (the garden route). Wat een mooie lagunes, baaien, stranden en oceanen. Onderweg hebben we nog een stukje langs de binnenlandse meren gereden. Een prachtig stukje natuur over een onverharde weg, heerlijk met zo’n luxe huur auto. :p Onderweg hebben we nog een aantal authentieke winkeltjes aangedaan.

Aangezien onze excursie niet door is gegaan, en de dorpjes langs de kusten niet veel bezienswaardigheden hebben, waren we lekker vroeg op onze bestemming van deze dag. Een guest farm. Juist ja, we slapen op een boederij. Wat een leuke ontvangst hebben we hier en wat een ruimte. We hebben een mooie kamer toegewezen gekregen. Geheel in stijl voor een boerderij, kamer ossie. Smiddags hebben we voor het eerst deze vakantie een spelletje gedaan, het ticket to ride kaart spel. Dus Erik, met dank aan jou konden we het kaartspel doen ipv het bordspel. Baie dankie. Het was een struivogels en schapen boerderij, dus s’avonds hebben we struisvogel op het menu staan. Zo’n beestje smaakt prima trouwens. Peter vond hem zelfs op zijn bord mooier dan in het echt. We zitten aan een grote tafel met allemaal landgenoten. Allemaal stellen van 2 en alle avonturen die we onderweg hebben meegemaakt werden gedeeld. Dieren spotten, game drives, de accommodaties, politie bekeuringen, politie die jonge Hollanders aan hielden voor wiet controle, klapbanden, enz… Het was een gezellige avond.