Zon, zee, zwembad - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Zon, zee, zwembad - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Zon, zee, zwembad

Door: Peter en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

What a lovely day!

Na het matige ontbijt in ons niet zo fijne B&B zijn we op weg gegaan naar Pietermaritzburg. Een stadje dat staat aangeschreven om zijn historische gebouwen. Nu zijn we er wat snel doorheen gewandeld. Er was erg veel politie op de been en we kwamen er niet goed achter wat er aan de hand was. Het voelde wat onrustig aan.

Na een stop van zo’n 3 kwartier zijn we doorgereden naar Umhlanga Rocks. Dit is een plaatsje net buiten Durban. De bevolking is hier overwegend blank en hindoestaans. Het is een echt westers stadje wat aan doet als Florida. Veel palmbomen, grote luxe huizen met hekken er om, zo groot als in de dierentuin. Inmiddels raken we aardig gewend aan de hekken. Het doet niet vreemd meer aan en het is nu eenmaal zo…

Hier kwamen we weer in een klein paradijsje met op 50meter afstand het strand, van de Indische oceaan, wat door de achtertuin was te bereiken. Hier hebben we werkelijk genoten van de hoge golven, de zee, de wind, de vissers en de surfers. Heerlijk was het! De stroming en de wind waren te hard om te kunnen zwemmen in de zee. Maar met onze korte broeken ging het ook prima We kwamen behoorlijk nat weer terug bij de lodge. Hier hebben we vanmiddag bij het zwembad vertoefd met zo af en toe een frisse duik in het best ruime zwembad. Lekker zonnen in de ligstoelen, wat gekeuveld met andere Nederlanders, weer andere dan gisteren. Na een lekkere frisse douche zijn we de promenade afgewandeld naar de vuurtoren en de pier toe. Dit was genieten!

En tot slot heerlijk gegeten. We hoopte op vis na alle dagen vlees en nu we in een kuststadje zaten hadden we dat ook zeker verwacht, maar helaas geen vis te krijgen. Peter heeft daarin tegen wel de lekkerste spareribs ever gegeten!! Nou dat heeft Anne hem nog nooit horen zeggen want die van La Stancia uit Leerdam waren toch echt de beste. Nou jongens… Jullie het horen het, het is overtroffen in het verre Zuid Afrika, je moet er een reis voor over hebben, maar dan heb je ook echt de lekkerste!

De conclusie is dat we ons hier prima thuis voelen en zo nog een paar dagen zouden willen blijven, maar morgen loopt de wekker vroeg af. Om 8uur vliegen we namelijk door naar Port Elizabeth. Waar ons een dagje Addo staat te wachten.

• 23 Oktober 2014 - 21:18

Annemarie Van Doorn:

Hoi Peter en Annemarie,

Leuk om telkens jullie reisverhalen te volgen via waarbenjij.nu!
    Als ik het zo lees en op de foto's zie hebben jullie al zat meegemaakt, beleefd en ondernomen, GAAF HOOR!! Ben helemaaaaal niet jaloers ;)
    Geniet nog van jullie tijd in Zuid-Afrika!

Groetjes Annemarie van Doorn
    ps: Annemarie we missen je wel een (klein beetje) hoor op het werk, voornamelijk je eigen groep!

• 24 Oktober 2014 - 10:53

Thomas En Ria:

Hoi hoi

wat een leuke verhalen en mooi om te zien hoeveel ervaringen jullie al op gedaan hebben. tis wel bijzonder om te lezen dat er toch nog veel verschil in arm en rijk is. geniet lekker van de zee en succes met de vlucht en we verheugen ons weer op nieuwe verhalen.

Gr Thomas en Ria

• 27 Oktober 2014 - 20:09

Klaas & Willemijn:

Wat een hippe strandfoto!
    Jaja, de lekkerste spareribs, dat gelooft natuurlijk niemand... ;P
    Klinkt goed allemaal. En het ziet er inderdaad uit, alsof je daar heel goed kunt surfen!

• 29 Oktober 2014 - 21:07

Lo:

Aaaah, dat strand! Gaaafff! Echt vakantie! Whoohoooo!
    En die spareribs zijn toch wel fantastisch! :D