Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter en Annemarie Linden - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Door: Annemarie en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Annemarie

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een fantastische dag. Gezien de tafelberg in de mist ligt, besluiten we tijdens het ontbijt naar Kaap de Goede Hoop te rijden. De weg hier naar toe ligt aan een prachtige panorama route langs de kust. Dit was echt genieten, de zon scheen en de uitzichten waren schitterend. Onze eerste stop van bij Chapmanpeak, waar de weg ooit in de rotswand is uitgehakt. Hier hadden we onze eerste mooie uitzicht op Houtbay. Al verder rijdend zijn we nog gestopt bij de vuurtoren Slangenkop. Om tot slot uit te komen bij Kaap de Goede Hoop. Wat een drukte. Weer bussen vol geladen met Nederlanders, dezelfde als bij het Voortrekkers monument. Kaap de Goede Hoop staat ook prominent vermeld in de Chinese reisgidsen. Nadat wij onze foto sessie hebben gehad, met de alom bekende plaatjes rijden we langzaam aan terug richting Kaapstad. Onderweg stoppen we nog voor een kolonie pinguïns in Simonstown. We maken nog even een surfstop om het strand op te lopen voor het bekende strand in Muizenberg. Om daarna door te rijden naar het Waterfront in Kaapstad. Hier struinen we door de shoppingmall, de winkeltjes, boulevard en haven. Brr.. Wat is het bewolkt en mistig in Kaapstad, lopen we dan in onze korte broek en slippers. Toch gek hoor, overal om je heen kerstmis artikelen en kerstbomen, terwijl wij gewoon in onze korte broeken lopen. We genieten van de zingende Afrikanen en nuttigen in een restaurant ons diner, met het uitzicht op de haven. Bij terug komst blijkt de tafelberg nog steeds in de mist te liggen, dus we kijken met een glimlach terug op ons besluit om naar Kaap de Goede Hoop te gaan.

• 29 Oktober 2014 - 19:00

Saskia:

Jullie zijn wel heel flexibel! Maar goed ook! Fijn dat jullie toch een leuke dag hebben gehad.... Tot gauw, aftellen gaat beginnen voor jet weet ben je weer in de mist van Nederland:-)))

• 29 Oktober 2014 - 21:04

Lo:

Pinguins en een kerstboom.. Whaha, wat een combinatie!
    Lijkt me nog eens zó leuk: chrismas on the beach! :) (En dan liedjes: Leeet it snow, let is snow, let it snow.. haha!)

• 29 Oktober 2014 - 21:04

Lo:

Pinguins en een kerstboom.. Whaha, wat een combinatie!

• 29 Oktober 2014 - 21:59

Leny:

Wat een leuke foto's weer! Vooral die bij Kaap de Groede Hoop.
    Het zit er bijna weer op. Ik zag Floor (van de Small Five) nog onder de poort door gaan bij Van Oord.
    Genoten van jullie reisverslagen! Dit kan je anders toch nooit navertellen.
    Geniet nog maar even.

• 29 Oktober 2014 - 22:53

Pa En Ma Van Der Linden:

Mooi om zo jullie laatste belevenissen te lezen.
    De tijd gaat snel en jullie laatste vakantiedagen in Zuid Afrika zijn aangebroken.
    Geniet nog van de komende dagen.
    Alvast een goede en veilige thuisreis gewenst.

groetjes uit Leerdam.

• 29 Oktober 2014 - 23:07

Jo:

Ahaa.....daar is floortje dus al een week......ik wil die mensen voorstellen dat ze zelf een kat gaan kopen...;-)
    Genietse nog even!! En zaterdag 18 grade met zon dus hou die korte broeken maar aan ;)

• 30 Oktober 2014 - 23:16

Your Mum:

pa en ma uit een dorpje aan de rivier wat een leuk reisverslag hebben jullie aan ons gegeven tijdens jullie vakantie we hebben er vangenoten we wensen jullie nog een fijne dag toe en dan een behouden reis naar engeland en vandaar naar holland